torsdag 1 augusti 2013

Fågel Fenix

Vi hade två sorters melon hemma, galiamelon och vattenmelon. Färgerna fick mig att tänka på eld och en vacker bild där eld är inblandad tycker jag är fågel Fenix. Jag tror det var i Tusen och en natt jag först läste om fågeln som självantänder och sedan reser sig pånyttfödd ur askan. I Harry Potter finns Hawkes, en fenix som är professor Dumbeldores husdjur.

Om jag hade tänkt på det mer ifrån början så hade jag nog kunnat använda vattenmelonens egna färgskiftnigar mer i vingarna, nu blev det bara lite i kroppen och stjärtfjädern.
Dekorationerna på vingarna och ögat är strössel av minsta sorten. Det var lite knepigt med ögat för den bruna färgen på strösslet verkade vara väldigt vattenlöslig, vilket gjorde att den ville färga av sig på melonen. De guldfärgade strösslen däremot verkade helt vattenfasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar