fredag 2 augusti 2013

Varför mat?

Varför gillar jag att göra saker av mat kan man ju undra. Jag tror till viss del att det har att göra med att med mat så går det inte att hålla på och peta hur länge som helst. Du måste bli klar med det du gör relativt fort för annars blir det kallt, dåligt eller ser allmänt visset ut. En annan aspekt som tilltalar mig med mat är att resultatet inte bara är snyggt (förhoppningsvis) utan också kommer till praktisk nytta genom att det äts upp. Min filosofi är att bara använda matvaror som passar att äta ihop i varje grej jag gör och slutresultatet ska gå att äta som det är. Jag skulle inte kombinera fisk och jordgubbar eller använda rå aubergine för den smakar inte gott om den inte är tillagad.
Ödla av kiwi med en rand av blått strössel. Blomma av physalis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar