fredag 26 september 2014

Kärlek (och flingor)

Yoghurt med flinghjärtan med torkade jordgubbar. Ögonen och munnen på hjärtan är av mörk choklad och röd candy melt.
Den senaste tiden har mycket handlat om kärlek på olika sätt i mitt liv. Jag har blivit påmind om vilken avgrunddjup sorg det kan vara om den man älskar inte längre vill vara tillsammans med en. Då hjälper det inte att höra att det kommer att gå över, att en dag kommer det finnas någon annan, en person som  älskar dig precis som du är och vill vara med dig i både dina bästa och värsta stunder. Jag har också tänkt på vilken ynnest det är att vara tillsammans med någon som efter många år fortfarande kan överraska mig på sätt som både gör mig varm i hjärtat och full av skratt.

Att få jobba med det man tycker om, blir uppslukad av och brinner för är också en sorts kärlek. Jag hoppas att jag kommer att kunna kombinera flera av mina favoritområden framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar