söndag 23 mars 2014

Lakritsfestivalen, dag 2

Idag var det dags för min andra dag på Lakritsfestivalen. Klockan tolv var jag på plats i festivalens lakritsateljé.


Jag började dagen med att göra en fågel. Till skillnad från igår så lade jag upp mina figurer på papper så att jag skulle kunna låta dem vara kvar till festivalen stängde efter att jag gått hem.


Egentligen tror jag att stora bläckfiskar har  åtta armar men med åberopande av konstnärlig frihet så har den här bara sex stycken. Skattkistan är passande nog gjord av salta pengar.


Här sitter jag med en massa lakritsbitar framför mig. Jag har precis varit uppe för en kort intervju på festivalens scen.


Dagens sista figur blev en liten tax. Efter jag var klar med lakritsskapandet hann jag gå runt och titta bland de andra utställarna. 


Världsmästaren i polkagrisbakning 2013, Stefan Fransson, bakade på plats. En alldeles nygjord, ljummen och härligt seg polkagris har jag aldrig smakat förut. Väldigt gott!


Polkagrisar i alla smaker, de flesta i kombination med lakrits, förstås.


Riktigt allt gick inte att äta. Det här söta armbandet med berlocker som ser ut som engelsk konfekt är från Becca Design.


Påskstämning (och elefanter) i Marsipanskolans monter.

Det har varit en fantastiskt kul helg och en utmaning att göra så många skapelser nästan helt i svart men jag har redan nya lakritsidéer som jag tror kommer att passa bra till Halloween i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar