lördag 22 mars 2014

Lakritsfestivalen, dag 1

I helgen är det lakritsfestival på Annexet vid Globen i Stockholm. Lite hastigt på blev jag inbjuden att  göra gästspela i Lakritsateljén där besökarna kan göra egna tavlor, halsband och armband i lakrits.


Det var väldigt många besökare på festivalen och med alla provsmakningsmöjligheter så gick nog ingen hungrig därifrån.

Själv började jag med att göra en katt och en liten mus. För att allt inte skulle bli helsvart så hade jag med mig strössel i olika färger. 


Nästa projekt blev ett träd med en fågel och blommor under. Trädet och blommorna är gjorda av lakritsstänger, fågeln är gjord av en salt peng och jorden under trädet är av lakritspulver.


Här är en av besökarna i lakritsateljén med sitt fina konstverk.

Ännu en fin och underbart kreativ tavla som en besökare gjort.


 En hyllning till alla lakritsälskare.

Mot slutet ville jag också göra ett kort. Lakritsstängerna fick mig att tänka på Tove Janssons hattifnattar, fast svarta. Kortet blev som ett litet ett familjeporträtt.

I morgon är jag på Festivalen mellan 12 och 14.30. Kom gärna förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar