fredag 17 januari 2014

Vegetariska wraps med fetaost, oliver, avocado och kikärtor

Alldeles nyss åkte Maja på tävlingsresa med friidrotten över helgen. Till tågresan skulle de ha matsäck och Maja ville gärna ha något vegetariskt som det inte behövdes bestick för att äta. Efter den sedvanliga googlingen hittade jag det här receptet och gjorde enlite  förenklad variant  på det utan lök och dressing. Jag slog in de färdiga wrapsen  i smörgåspapper och utanpå det presentpapper för att det skulle se lite roligare ut. Sedan lindade jag hushållsplast runt alltihop för att inte fyllningen skulle trilla ut. För att kolla om de var goda var jag tvungen att göra en wrap till mig själv också och ja, kombinationen  fetaost, oliver, avocado och kikärtor var verkligen jättegod. 

I väntan på att bli inslagna i plast.


Maja fick också med sig några Oreokakor, där den översta fick bli en medalj. Hur det än går i tävlingarna så får hon första pris av mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar