fredag 3 januari 2014

Nytt år, nya (underbart fina) matlådor

Jag kan starta det nya året med stil. I julklapp fick jag fättefina bentolådor från CasaBento.

I julhelgen gjorde jag lunch till Ellinor i den ena av två två matlådor som ser ut som flickor klädda i kimono: misosoppa, ris med rökt kalkon, paprika och ärtor och äpple och apelsin till efterrätt. 

De är verkligen både smarta och fina, de här lådorna. Huvudbonaden/håret är en skål med eget lock. Jag är inte säker men det kan nog gå att ha soppa i den även när den används som matlåda för locket verkar tätt. De olika delarna sätts ihop med ett brett gummiband.


Jag fick också en mer traditionell matlåda med fint kattmönster på locket.


 Jag inser att jag tyvärr inte fick med den vinröda matlådan som ser ut som en kimonoflicka på bild i hopsatt skick eftersom jag fotograferade medan Ellinor åt sin lunch ur den men här är de andra lådorna igen, tillsammans med en förvaringspåse i tyg så att man även kan frakta sin matlåda till och från jobbet eller utflykten på ett stilfullt sätt. Jag antar att det skulle kännas lite fel att stoppa ner så fina lådor i till exempel en systemkasse...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar