lördag 23 augusti 2014

Blogg-reboot

Det har varit tyst länge här på bloggen och det beror på att den har haft något av en inre kris. Eftersom bloggen sysslar med mat så har jag haft föreställningen att jag måste berätta exakta recept och visa hur saker görs steg för steg för är det inte därför folk läser matbloggar? Problemet är att jag inser att den sortens bloggande är inte för mig. Jag är för improviserande och odokumenterad när jag gör mina matgrejer och när jag ska försöka komma ihåg i efterhand exakt hur mycket jag använde av vad och skriva ner det så blir det som en stoppkloss för hela bloggandet.

Det här får bli en helt annan typ av blogg om det ska fungera. En blogg om mat förvisso men även om annat. En blogg som är mer jag: lite spretig och inte mycket till manual om hur man ska göra men förhoppningsvis lite inspirerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar