fredag 4 april 2014

Mellanmål med frukt

Ellinor brukar äta lite mellanmål när hon kommer hem från dagis, för att klara sig fram till middagen. Ofta blir det frukt i någon form. Jag tycker det är roligt att göra saker av frukt för det är så färgglatt. Äpple är nog den enklaste frukten att göra något av för de är fasta, lätt att skära i olika former och finns i flera färger. Här är några fruktmellanmål jag har gjort i år:

Den här äppelgrodan gjorde jag  igår. Ögonen är av oblat och nori. Benen ser egentligen lite aviga ut.

En äppelpåfågel med rejäla fötter. Ögonen är av strössel

Ännu en påfågel, av grönt äpple denna gång och sittande på en gren. 

Den här gjorde jag till ett tema som var "Blommor och blad" i en fotoutmaning. Det är jordgubbar och äpple.

Det här är en av mina personliga favoriter, en näckros eller lotusblomma av äpple.

Sådana här äppelsvanar ser avancerade ut men är ganska enkla att göra. Det finns flera videor på Youtube som visar hur man gör:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar