söndag 22 december 2013

Lucka 22: Världens gran

Idag är det lite försenad uppdatering av bloggen. Det beror på att min man och jag har varit i Kärrtorp och demonstrerat mot rasism. Det är faktiskt första gången jag har gått i ett demontrationståg överhuvudtaget men den här gången kände jag att  jag måste delta. Vi bor också i en söderförort där varenda lyktstolpe på vägen till dagis tidigare i höstas var tapetserad med klistermärken med nazistiska och rasistiska budskap. I vår brevlåda dyker det ibland upp reklam från högerextremistiska organisationer.

Jag tror det finns alla sorters människor i världen: kloka, dumma, goda, onda, vardagliga, fredliga, krigiska, religiösa, ateister, flitiga, soffpotatisar och allting däremellan men vilka egenskapet en person har och i vilket land man ska få kalla sitt hem tycker jag inte har något som helst med varken vilken hudfärg man har eller vilken religion man tillhör. Dagens lucka blir en julgran där alla männsikor får plats bredvid varandra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar