lördag 16 november 2013

Japanloppisen 15 november

Igår var det äntligen dags för Japanloppisen där Maja och jag för första gången skulle pröva lyckan som försäljare av de smycken och rosetter jag har tillverkat. Det var rätt nervöst. Tänk om ingen ville köpa en endaste grej? Men även om det skulle gå så illa så tänkte vi att vi i alla fall skulle slippa stå i den långa kön som brukar bli till de här loppisarna och vi skulle kunna se alla roliga grejer före alla andra!

Här står vi vid vårt försäljningsbord och väntar på att insläppet ska börja. Maja har en blus och kjol från Anna House och jag har en klänning från Innocent World med en blus under från See by Chloé. Sett ur ett lolitaperspektiv så är vi rätt nedtonade. Några av de saker vi sålde var:

Alice i Underlandet-halsband i hemgjord spets och kedja med hjärta. Det  var det första vi sålde.

Hårrosetter med Paristema och Alice-tema.

Dubbelsidigt armband i metall och Swarowskipärlor. 

Tovade svartsotare från "Min granne Totoro". Totoro själv hade vi också med men han var inte till salu även om vi hade flera spekulanter.


Eftersom loppisen höll på från 17-21 så hade vi med oss matlåda för att inte svimma av hunger och vad passar bättre på japanolppis än bentolådor med onigiri (fyllda risbollar).

Jag hade tänkt ta bilder från när loppisen var i full gång men när det väl började så glömde jag helt bort det. Det var helt galet mycket folk! Kön ringlade sig genom Hallonbergens centrum. Vi sålde det mesta av det vi hade med. Jätteroligt! Nu har vi fått mersmak och hoppas vara med fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar